Szkoła Podstawowa nr 63
Kontakt
Menu

Aktualności

Ach co to była za podróż!

Klasy piąte w ramach projektu Siedem Cudów Świata zabrały nas w cudowną podróż po antycznym świecie. Zadanie polegało na stworzeniu reklamy biura turystycznego działającego w Milecie 2500 lat temu. Każda grupa opracowała trasę wycieczki, atrakcje, transport do jednej najwspanialszej z budowli starożytnego świata.

Każda grupa losowała jeden z 7 cudów świata: Posąg Zeusa, Wiszące ogrody, Kolos Rodyjski, Mauzoleum w Halikarnasie, Piramidy, Latarnia na Faros, czy Świątynię Artemidy. Prace nad zadaniem trwały 3 tygodnie. Następnie podczas lekcji historii zabrali nas w cudowną podróż. I tak biuro podróży "Gawron" zabrało Nas do Wiszących ogrodów w Babilonii, na malowniczy rejs do Olimpii zachęcało biuro "Słonko świeci", gdzie oglądaliśmy Posąg Zeusa. Do Mauzoleum Halikarnasie udaliśmy się z biurem "8 Cud Świata". Zwiedziłyśmy piramidy, a Kolosa Rodyjskiego podziwialiśmy z biurem "TAXIDI i Stopka". Podróż odbywaliśmy różnymi środkami transportu, od rejsów statkiem, konno, czy wozami. Każde biuro przygotowało menu na czas trwania podróży i różne atrakcje. Dzięki tym wyprawom mogliśmy podziwiać nie tylko wspaniałe budowle, ale także niezwykłe widoki, zwierzęta czy zwyczaje ówczesnych ludzi. Żałujcie, że Was z nami nie było!