Szkoła Podstawowa nr 63
im. Anny Jasińskiej we Wrocławiu
Kontakt
Menu

Koła naukowe

,Po niemiecku przy dziecku"
- koło języka niemieckiego w edukacji wczesnoszkolnej

- przygotowanie do nauki języka w klasach starszych, lepszy start w nauce języka niemieckiego od klasy czwartej i w efekcie wysokie umiejętności językowe,

- nauka słówek, zwrotów pozwalających na użycie języka niemieckiego w sytuacjach życia codziennego, czerpanie radości z nauki języka naszych sąsiadów, uczenie się do współpracy, uczenie się od siebie.

„Gry i zabawy matematyczne” – kółko matematyczne I-III

Zajęcia teatralne w języku angielskim dla klas IV-VIII

-rozbudzenie zainteresowań językiem angielskim,
-rozwijanie postaw twórczych, rozwijanie wrażliwości estetycznej i wyobraźni,
-uczestnictwo w konkursach recytatorskich, w przeglądach teatrzyków, prezentowanie zdobytych umiejętności poprzez udział w życiu kulturalnym szkoły,
-utrwalanie i wzbogacanie słownictwa oraz struktur gramatycznych z zakresu znajomości języka angielskiego a tym samym podniesienie poziomu kompetencji językowych,

Trening twórczego rozwiązywania problemów

Przygotowanie do udziału w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności

- rozwijanie kreatywności i myślenia krytycznego,
- nabywanie wiedzy i umiejętności z zakresu STEM, ART i umiejętności społecznych,
- nauka zastosowania metod i narzędzi twórczego myślenia i kreatywnego rozwiązywania problemów,
- kształcenie współpracy w grupie i umiejętności przywódczych,
- kształcenie skutecznej komunikacji oraz umiejętności prezentacji,
- kształcenie umiejętności rozpoznawania, używania i rozwijania różnorodnych własnych talentów,
- kształcenie samodzielności i odpowiedzialności.

Koło dziennikarskie IV-VII

- rozwijanie umiejętności dziennikarskich,
- doskonalenie tworzenia form wypowiedzi,
- rozwijanie zainteresowań uczniów.

UK or USA? Let’s play! - koło języka angielskiego

- rozwijanie sprawności językowych (słuchanie, czytanie, mówienie, pisanie),
- wyszukiwanie informacji w różnych źródłach,
- krytyczne korzystanie ze źródeł w języku angielskim,
- wprowadzenie i stosowanie nowego słownictwa oraz nazw związanych z danym tematem zajęć,
- odróżnianie głównych odmian języka.
- nauczanie eklektyczne z elementami: suggestopedia, metoda audiolingwalna, metoda komunikatywna, metoda zadaniowa.

Deutsch interaktiv – koło języka niemieckiego

- rozwijanie umiejętności językowych w zakresie mówienia, pisania, czytania oraz słuchania w j. niemieckim, umożliwiających porozumiewanie się w języku obcym,
- poszerzanie zasobu wiedzy gramatyczno- leksykalnej,
- wdrażanie się do pracy z nowoczesnymi multimediami oraz Internetem,
- rozwijanie umiejętność pracy w grupie oraz pozytywnej rywalizacji,

Wir machen das zusammen – koło języka niemieckiego

- rozwijanie umiejętności językowych oraz kształtowanie wszystkich sprawności językowych
- rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, czytania, pisania, mówienia
- umiejętności wykorzystania różnego rodzaju źródeł informacji (słownik, Internet, książki)
- kształtowanie oraz rozwijanie samodzielności w myśleniu oraz kreatywności w wykonywaniu zadań
- poszerzenie wiedzy z zakresu historii oraz kultury Niemiec

Koło przyrodnicze dla klas IV-VIII

- pogłębianie wiedzy uczniów o otaczającym świecie przyrody
- prowadzenie obserwacji środowiska w najbliższej okolicy
- dostrzeganie wpływu człowieka na środowisko
- budowanie postawy szacunku dla przyrody
- przygotowanie uczniów do konkursów przyrodniczych
- przygotowanie prostych doświadczeń, eksperymentów.

Koło Małych Odkrywców III - IV

- stosowanie metody naukowej w doświadczaniu świata,
- współpraca uczniów,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

Koło matematyczne

- wzbudzanie zainteresowań naukami ścisłymi, rozwijanie logicznego myślenia oraz wyobraźni przestrzennej za pomocą niekonwencjonalnych metod edukacyjnych z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych (w tym TI)
- rozwijanie osobowości ucznia przez kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego oraz postawy dociekliwości i wytrwałości
- rozwijanie:pamięci i spostrzegawczości, biegłości w liczeniu, umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i inteligencji, wyobraźni przestrzennej, umiejętności koncentracji, systematyczności i wytrwałości.

Uzdolnienia i zainteresowania matematyczne trzeba rozwijać już od najmłodszych lat. W każdym zespole klasowym są uczniowie, pragnący poszerzyć swoje wiadomości i umiejętności, interesujący się matematyką. Należy zatroszczyć się o ich rozwój. Dziecko zdolne należy odpowiednio ukierunkować i stworzyć mu warunki pracy, aby jego zdolności były maksymalnie wykorzystane i spożytkowane. Wymaga to nowych skutecznych rozwiązań w pracy dydaktyczno - wychowawczej. Uczniowie uzdolnieni matematycznie powinni mieć zapewnione warunki pełnego rozwoju. Kształtowanie i rozwijanie twórczego myślenia, wdrażanie do samodzielnej pracy prowadzi się na lekcjach oraz poprzez pracę pozalekcyjną np. na zajęciach kółka matematycznego, przygotowanie do udziału w konkursach matematycznych itp. Najlepsze efekty pracy uzyskuje się jednak podczas zajęć pozalekcyjnych, gdzie nauczyciel i uczeń pracują na zasadach partnerstwa i gdzie panuje klimat twórczych poszukiwań i dyskretnej inspiracji. Uczniowie zainteresowani przedmiotem uczą się chętniej i efektywniej.

„Na tropach tajemnic Dolnego Śląska”
koło turystyczno-krajoznawcze dla klas IV-VIII

Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań historycznych uczniów ze szczególnym uwzględnieniem historii najbliższego otoczenia oraz rozwijanie ciekawości poznawczej, aktywnej postawy wobec rzeczywistości oraz podstawowych wartości humanistycznych i patriotycznych
największej liczby uczniów chętnych

„Aerobik i gimnastyka”

Proponowane zajęcia są dedykowane każdemu dziecku, chcącemu uczestniczyć w życiu sportowym szkoły. Na zajęciach dzieci będą poznawać rekreacyjne walory gier i wybranych dyscyplin sportowych, poszerzą zakres wiadomości i umiejętności z ww. Zajęcia będą się odbywały na boisku szkolnym i w sali gimnastycznej, w terminach dogodnych dla jak największej liczby uczniów chętnych

Koło biblijne dla dzieci młodszych- „Biblia na wesoło”

Zajęcia odbywają się według schematu : uczniowie poznają wybrany fragment Pisma Świętego (jakąś ciekawą historię, przypowieść, ważną postać biblijną), następnie po krótkiej dyskusji wykonują pracę plastyczną z przygotowanych materiałów (kolorowych papierów, mazaków, bibuły, naklejek, gazet, itp). Na koniec roku szkolnego te prace stworzą książeczki - takie jakby biblie ilustrowane własnoręcznie przez uczniów.