Archiwum
Edukacja czytelniczo-medialna
W tym roku szkolnym w ramach edukacji czytelniczo-medialnej przeprowadzono następujące zajęcia:
- w pierwszych klasach – zajęcia zaznajamiające z zasadami obowiązującymi w bibliotece, zajęcia zachęcające do czytania (na zajęciach dzieci otrzymały książkę-prezent sfinansowany przez Instytut Książki), zajęcia o misiach – bohaterach literackich.
- w drugich klasach – przypominaliśmy sobie cechy baśni, poznaliśmy chińską baśń pod intrygującym tytułem „Jak zważyć słonia?”. Ponadto klasom zostały polecone książki z oferty biblioteki. Na zakończenie zajęć dzieci otrzymały zakładki-zwierzątka do samodzielnego udekorowania.
- trzecie klasy poznały, przypomniały i utrwaliły sobie przysłowia, by wziąć udział w konkursie o przysłowiach organizowanym przez bibliotekę.
W czwartych, piątych, szóstych klasach były zajęcia ukazujące, jak związki frazeologiczne wzbogacają nasze słownictwo i wspomagają komunikację międzyludzką. Poznaliśmy m. in. frazeologizmy związane z mitologią, książką. Klasy pracowały w grupach dopasowując związki frazeologiczne do ich określeń. Najwięcej trudności sprawiły frazeologizmy związane ze słowem „spadanie”. A Ty wiesz co znaczy zwrot „korona nie spadnie z głowy” czy „zasłona spada komuś z oczu”? Zawsze można sprawdzić w bibliotece w odpowiednim słowniku. Były to zajęcia przygotowujące do bibliotecznego konkursu „Włos Wam z głowy nie spadnie”.
W siódmych i ósmych klasach uczyliśmy się rozpoznawać wiarygodne teksty w sieci oraz sporządzaliśmy opisy bibliograficzne książki, artykułu prasowego i internetowego.
Zajęcia z edukacji czytelniczo-medialnej mają za zadanie przekazanie uczniom korzyści z czytania i wyposażyć w wiedzę przydatną w dalszej edukacji i w życiu.
16 maja 2023 | Urszula Hoffman-Borowiec | Powrót do spisu wiadomości