Szkoła Podstawowa nr 63
im. Anny Jasińskiej we Wrocławiu
Kontakt
Menu

Aktualności

Tytuł projektu: Historia pewnej pomyłki czyli Wielkie Odkrycia Geograficzne w XV–XVI wieku

Cel projektu:

- poznanie najważniejszych odkrywców i ich wypraw,

- zrozumienie, jak odkrycia zmieniły życie ludzi, handel i kulturę,

- pokazanie map i tras podróży odkrywców.

Opis projektu:
Na lekcji historii klasa 6a realizowała temat: Wielkie Odkrycia Geograficzne. Uczniowie losowo zostali podzieleni na grupy. Wcielili się w rolę pracowników muzeum, których zadaniem było przygotować wystawę poświęconą Odkryciom Geograficznym. Każda grupa wylosowała temat do opracowania: Krzysztof Kolumb, Ferdynand Magellan, Vasco da Gama czy Bartłomiej Dias. Jedna z grup przygotowała informacje o przyrządach nawigacyjnych i nowych statkach, które ówczesnym śmiałkom pozwoliły wyruszyć w nieznane. Projekt uczniowie realizowali prze 3 lekcje.

Forma prezentacji:

- plakat z mapami i ilustracjami,

- krótka prezentacja ustna,

- ciekawostki i pytania dla klasy.

Podsumowanie:

Podczas pracy nad projektem o wielkich odkryciach geograficznych poznaliśmy ważne wydarzenia z XV i XVI wieku. Dowiedzieliśmy się, kim byli najważniejsi odkrywcy, tacy jak Krzysztof Kolumb, Ferdynand Magellan, Vasco da Gama i Bartolomeo Diaz oraz dowiedzieliśmy się jakie znaczenie miały ich wyprawy dla Europy i całego świata. Realizując projekt korzystaliśmy z różnych źródeł wiedzy: książek, map i informacji z Internetu. Wspólna praca nad prezentacją pozwoliła nam rozwinąć zdolność pracy w grupie: dzieliliśmy się obowiązkami, wspieraliśmy się i uczyliśmy się nawzajem.

Czego się nauczyliśmy:

- kto był najważniejszym odkrywcą i jakie miał zasługi,

- jakie skutki dla świata miały wielkie odkrycia,

- że historia ma zarówno jasne, jak i ciemne strony.

Co było dla nas najciekawsze:

- oglądanie map i rysowanie tras odkrywców,

- poznawanie ciekawostek z wypraw,

- tworzenie plakatu i prezentacja przed klasą.

Z czym mieliśmy trudności:

- musieliśmy wybrać najważniejsze informacje,

- trzeba było dobrze podzielić się zadaniami,

- staraliśmy się, żeby prezentacja była zrozumiała i ciekawa.

Dlaczego projekt był ważny:

- widzimy, jak przeszłość wpływa na dzisiejszy świat,

- nauczyliśmy się współpracy i odpowiedzialności.

Dzięki temu projektowi zdobyliśmy nową wiedzę i doświadczenie. Była to ciekawa lekcja historii, która pokazała nam, że wielkie odkrycia zmieniły świat na zawsze.

1 października 2025 | Mariola Rzeźniczak | Powrót do spisu wiadomości