Archiwum
Debata klasowa w 6a:
„Czy z perspektywy ucznia 4-dniowy tydzień pracy w szkole to dobry pomysł?”
Podczas lekcji wychowawczej klasa 6a wzięła udział w emocjonującej debacie klasowej, której tematem przewodnim była kwestia wprowadzenia 4-dniowego tygodnia pracy w szkole.
Uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy – jedną broniącą tej propozycji, a drugą będącą jej przeciwnikami. W trakcie debaty powołano także sędziego oraz komisję, a pozostali uczniowie wcielili się w rolę świadków, zadając pytania obu stronom, by pomóc sędziemu w podjęciu decyzji.
Uczniowie wspaniale przygotowali się do debaty, przedstawiając mocne argumenty, które miały na celu przekonanie sędziego do słuszności jednej z opcji. Wśród głównych argumentów zwrócono uwagę na możliwość rozwoju własnych zainteresowań oraz większą ilość czasu spędzanego z rodziną, co miało istotny wpływ na ostateczny wynik debaty.
Decyzją zdecydowanej większości uczniów ogłoszono, że 4-dniowy tydzień pracy w szkole to dobry pomysł, który pozwala uczniom na lepsze balansowanie między nauką, pasjami i czasem spędzanym z bliskimi.
Udział w debacie był dla uczniów nie tylko okazją do rozwinięcia umiejętności argumentacji, ale także do nauki projektowania nowej rzeczywistości oraz wcielania się w różne role. To doskonała okazja, by nauczyć się trudnej sztuki przedstawiania swojego punktu widzenia w sposób przekonujący i merytoryczny.
17 marca 2025 | Karolina Wojciuszkiewicz | Powrót do spisu wiadomości