Archiwum
Pierwszoklasiści w Ortograficznym ogrodzie
Pierwszoklasiści wkraczają do tajemniczego Ortograficznego ogrodu. Stają się Ogrodnikami, którzy pielęgnując swój ogród zadbają o to, aby każda w nim roślinka czuła się doceniona i zapamiętana. Żeby ten jeszcze tajemniczy ogród stał się przyjaznym dla pierwszaków miejscem stosujemy mnemotechniki i ćwiczenia pamięci. Za ich pomocą dzieci łatwiej i szybciej opanowują tajniki ortografii.
Metody te zachęcają do aktywności, kreatywności i twórczego działania. Wykorzystujemy w nauce rymowanki, opowiadania, łańcuchy skojarzeń, pantomimę, mapy mentalne. Uczymy poprzez wszystkie zmysły wzroku, słuchu, smaku, węchu i dotyku. Dzięki nim uczniowie szybciej opanowują niezbędne informacje. Dzieci w ciągu jednej lekcji potrafią opanować rymowanki, wierszyki, zestaw słów z trudnością ortograficzną. Dzięki szybkiemu sukcesowi rośnie poczucie własnej wartości, wiara w swoje możliwości oraz chęć do dalszej nauki.
![](https://sp63.wroc.pl/website/files/photos/2/2389/3959.jpg)
30 stycznia 2025 | Wioletta Majewska-Krzemień | Powrót do spisu wiadomości