Zajęcia specjalistyczne

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne mają na celu korygowanie nieprawidłowości w uczeniu się, będących przyczyną niepowodzeń i błędów dziecka. Przyczyną takich nieprawidłowości mogą być:

- deficyty w zakresie funkcji poznawczych,

- nieharmonijny rozwój intelektualny,

- nieprawidłowe nawyki uczenia się wykształcone we wczesnych etapach edukacji.

Korekcji, czyli inaczej poprawianiu, usprawnianiu czy ćwiczeniu, dokonuje się z pomocą ćwiczeń specjalnie dobranych do indywidualnych potrzeb ucznia.

Do podstawowych celów pracy korekcyjno-kompensacyjnej zaliczamy:

- usprawnienie zaburzonych procesów psychomotorycznych istotnych w opanowaniu

umiejętności czytania i pisania,

- ćwiczenie sprawności czytania i pisania,

- oddziaływanie psychoterapeutyczne ogólnie uspokajające, a równocześnie aktywizujące

dzieci.

Podczas zajęć usprawniane są funkcje słuchowo-językowe uczniów, motoryka oraz ogólna koordynacja ruchowa, doskonali się sprawność manualną i grafomotorykę. Usprawnia funkcje wzrokowe (analiza i synteza wzrokowa) oraz orientację przestrzenną, zwraca się także uwagę na umiejętność czytania i pisania.

Zajęcia rewalidacyjne

Copyright © 2015 Szkoła Podstawowa nr 63 im. Anny Jasińskiej we Wrocławiu 

All Rights Reserved.