Zajęcia specjalistyczne
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne mają na celu korygowanie nieprawidłowości w uczeniu się, będących przyczyną niepowodzeń i błędów dziecka. Przyczyną takich nieprawidłowości mogą być:
- deficyty w zakresie funkcji poznawczych,
- nieharmonijny rozwój intelektualny,
- nieprawidłowe nawyki uczenia się wykształcone we wczesnych etapach edukacji.
Korekcji, czyli inaczej poprawianiu, usprawnianiu czy ćwiczeniu, dokonuje się z pomocą ćwiczeń specjalnie dobranych do indywidualnych potrzeb ucznia.
Do podstawowych celów pracy korekcyjno-kompensacyjnej zaliczamy:
- usprawnienie zaburzonych procesów psychomotorycznych istotnych w opanowaniu
umiejętności czytania i pisania,
- ćwiczenie sprawności czytania i pisania,
- oddziaływanie psychoterapeutyczne ogólnie uspokajające, a równocześnie aktywizujące
dzieci.
Podczas zajęć usprawniane są funkcje słuchowo-językowe uczniów, motoryka oraz ogólna koordynacja ruchowa, doskonali się sprawność manualną i grafomotorykę. Usprawnia funkcje wzrokowe (analiza i synteza wzrokowa) oraz orientację przestrzenną, zwraca się także uwagę na umiejętność czytania i pisania.
Zajęcia rewalidacyjne