Metoda naukowa
Podstawową umiejętnością kluczową, kształtowaną w szkole jest myślenie naukowe czyli wykorzystanie przez uczniów wiedzy o charakterze naukowym do identyfikowania i rozwiązywania problemów, a także formułowania wniosków opartych na obserwacjach empirycznych dotyczących przyrody.
Metoda naukowa pomaga naszym uczniom w odkrywaniu świata, uczy zadawania pytań i dociekania, otwiera na nowe idee i rozwiązania, rozwija samodzielne formułowanie definicji i zależności jako wyniku rozumowania, stosuje eksperyment jako narzędzie, służące rozwiązaniu problemu.
Uczymy się przez doświadczanie
Podczas III Szkolnego Dnia Kreatywności wszyscy uczniowie przygotowali i zaprezentowali doświadczenia z zakresu fizyki, chemii, biologii, geografii, geologii. To niezwykłe przeżycie stać się naukowcem! Uczniowie doświadczyli powstawania drgań, tworzenia mas plastycznych, wybuchów wulkanu, powstawania głośnika. To etap zadawania pytań: jak to możliwe?, jak to się dzieje?, dlaczego?. Odpowiedzi szukają sami lub wspólnie z z nauczycielem na lekcji.