„Szkoła w mieście czyli uczeń w przestrzeni edukacyjnej Wrocławia”
Szkoła XXI wieku stawia przed nami nowe zadania. Bez monopolu na wiedzę, raczej przestrzeń niż miejsce, dialog zamiast monologu, uczenie zamiast nauczania, współpraca zamiast samotności. To zmiany przyniesione przez nowe potrzeby naszych uczniów. Dziś uczyć się oznacza odkrywać nową wiedzę ale również kompetencje w różnych sytuacjach, miejscach, także poza murami szkoły. Przestrzenie edukacyjne interaktywnych muzeów, laboratoriów technologicznych, kin, teatrów, instytutów ale także coraz częściej przestrzenie wirtualne sieci, platformy, portale stają się bliższym środowiskiem naszych uczniów niż szkoła. Dziś nauczyciel musi akceptować model szkoły mobilnej, która stwarza sytuacje dydaktyczne w różnych miejscach tam, gdzie uczniowie chcą się uczyć.
Naszym celem jest wdrożenie zmiany w myśleniu o współczesnej szkole.
Wrocław to jeden z najważniejszych ośrodków kulturalno-naukowych oraz technicznych Polski. Liczne instytucje kultury i sztuki (teatry, kina, galerie, muzea), nauki (wyższe uczelnie), nowych technologii (Wrocławski Park Technologiczny)i wiele innych stanowi realne miejsce uczenia się naszych uczniów. Przeniesienie przestrzeni uczenia się do miejsc ciekawych dla ucznia przyczynia się do większego zainteresowania a więc zaangażowania młodych ludzi w zdobywaniu najważniejszych umiejętności.
W październiku 2013r nasza szkoła przystąpiła do projektu edukacyjnego „Szkoła w mieście”, realizowanego od 2012r , którego twórcami są Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Urząd Miejski Wrocławia. W projekcie uczestniczy ok 40 placówek oświatowych miasta Wrocławia. Celem projektu jest m.in.wdrażanie do aktywności obywatelskiej, wykorzystanie zasobów i przestrzeni miasta do realizacji celów edukacyjnych; udział ucznia w wydarzeniach społecznych i kulturalnych w roli odbiorcy i twórcy kultury.
W szkole stworzyliśmy zespół projektowy, który przygotował koncepcję realizacji projektu w placówce. Wdrożyliśmy innowację pedagogiczną, w której określiliśmy treści kształcenia realizowane w przestrzeni miejskiej. Ze względu na olbrzymie możliwości wykorzystania przestrzeni edukacyjnej program realizowany jest w różnych obszarach : nowoczesnych technologii, edukacji teatralnej, edukacji filmowej, nauk przyrodniczych: