Get Adobe Flash player

Modele brył – zadanie długoterminowe

Należy przygotować modele 3 brył:

·       prostopadłościan, który nie ma żadnej ściany kwadratowej,

·       graniastosłup prosty, który nie jest prostopadłościanem,

·       dowolny wielościan, który nie jest graniastosłupem.

Modele mają być wykonane z brystolu, przy użyciu kleju.

Należy zwrócić uwagę na staranność i estetykę wykonania.

Modele nie mogą być ani za duże (mieszczą się w pudełku po butach) ani za małe (żadna z krawędzi nie krótsza niż 2 cm).

Należy zadbać o odpowiednie warunki transportu modeli do szkoły

(zabezpieczyć przed uszkodzeniem pracy).

Oddając modele masz umieć nazwać i opisać bryły, które one przedstawiają.

Termin oddania pracy do 27 marca 2017 r. (można oddać wcześniej)

Wykonanie pracy stanowi element przygotowania do sprawdzianu, dlatego ważne byś oddał je przed sprawdzianem!

W poniedziałek 17.10.2016. kl.6a zamiast matematyki ma zastępstwo z p. Rzeźniczak, proszę o przyniesienie zeszytów do historii.

 

17.10.2016 chłopcy mają odwołaną ostatnią lekcję informatyki.

 

6A

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

1. 

800-845

Religia 38

Matematyka 50

Matematyka 48

Matematyka 48

Matematyka 48

2. 

850-935

J. niemiecki3 8

Historia 54

J. ang 44/J.ang.43

J.ang 43/ W-F

J. ang 54/W-F

3. 

950-1035

J. polski 50

J. polski 49

J. polski 49

Plastyka 14

J . polski54

4. 

1040-1125

Przyroda 50

W-F/ J. ang 54

J. polski 49

J. polski 49

W-F/ J. ang 43

5. 

1130-1215

Inf / W-F

Godz. Wych. 49

Technika 14

J. niemiecki 38

Przyroda 50

6. 

1235-1320

Matematyka 41

Religia 49

Basen 13:00

Przyroda 50

Historia 54

7. 

1335-1420

W-F/ Inf

WDŻ 50

Basen 14:00

 

Muzyka 38

8. 

1425- 1510

 

 

 

Etyka

 

 

Dolnośląski Festiwal Nauki 2016

W piątek 16.09.2016r. klasa 6a pod opieką nauczyciela matematyki udała się na wycieczkę do Instytutu Matematycznego Uniwersytetu Wrocławskiego. Uczniowie uczestniczyli w wydarzeniach XIX Dolnośląskiego Festiwalu Nauki.

O godz.9:00 rozpoczęły się warsztaty Shōgi prowadzone przez pana Wojciecha Jedynaka. Uczniowie dowiedzieli się, że ta oryginalna gra pochodzi z Japonii. Zwana jest grą generałów i przypomina dobrze znane nam szachy. Pan Wojciech objaśniał japońskie znaki graficzne i zaznajamiał uczniów z kulturą japońską. W drugiej części spotkania uczniowie mieli okazję do rozegrania małej potyczki. Za pomocą wieży i gońca udało im się zwyciężyć króla.

Zajęcia z Shōgi były niezwykle interesujące, ale przyszedł czas by spróbować swoich sił w eliminacjach do konkursu Maraton Matematyczny. Zadania nie były łatwe, ale Helena i Lothar poradzili sobie nieźle i dostali się do finału.

Czekając na wyniki konkursu obejrzeliśmy wystawy o tematyce związanej z matematyką. Wśród kolorowych papierowych prac „Matematycznego Origami” odnaleźliśmy prace uczniów z naszej szkoły. W korytarzu łączącym budynek Instytutu Matematycznego oraz budynku Instytutu Informatycznego  znaleźliśmy wystawę „Linie rytmiczne Wiesława Szpakowskiego”. Każdy inaczej odbierał tą nowoczesną sztukę.